Thunderclap jako narzędzie masowej komunikacji na Twitterze i Facebooku

W ciągu ostatniego tygodnia w Wielkiej Brytanii Partia Pracy zaczęła wykorzystywać na dużą skalę nowe narzędzie do masowej komunikacji w Twitterze i Facebooku pod nazwą Thunderclap. Rozwiązanie to pozawala, z użyciem kont osób i instytucji, które już działają na Twitterze czy Facebooku, na wysłanie na te konta, a tym samym równie do osób je śledzących, pojedynczego komunikatu. Efektem tego jest masowe rozpowszechnianie treści, które dotychczas można było przesyłać przez pojedyncze konta.
Mechanizm działa w ten sposób, że po zalogowaniu się na serwisie Thunderclap i dołączeniu do kampanii np. #freezethatbill użytkownik na konkretną chwilę przekazuje kontrolę nad swym kontem organizatorom kampanii, w tym przypadku działaczom Partii Pracy, w efekcie czego na ich kontach pojawia się zaplanowana wcześniej wiadomość. Dzięki temu i wykorzystaniu mechanizmów śledzenia w Twitterze i Facebooku możliwe jest wykorzystanie efektu „lawiny śnieżnej” i skierowaniu informacji do wielokrotnie większej liczby odbiorców. Stratedzy Partii Pracy szacują, że z wykorzystaniem 848 kont osób biorących udział w kampanii mogą trafić nawet do 4,5 mln. odbiorców informacji.
Takie rozwiązanie zastosowane zostało w kontekście działań politycznych, ale już na pierwszy rzut oka widać możliwe zastosowania np. w akcjach promujących kierunki czy konkretne produkty turystyczne. Wszak wykorzystane przez polityków konta 848 osób to jak ambasadorzy marki (w tym przypadku marki Partii Pracy), ale równie dobrze mogą być ambasadorami marki Polski, Łodzi czy Festiwalu Gęsiny.

Czy wykorzystując Thunderclap jako narzędzie będziemy mogli niczym grom z jasnego nieba kierować masowy przekaz do potencjalnych klientów na poszczególnych rynkach zależy już tylko od wyobraźni użytkowników?

Komentarze