Pingwin i panda czyli zwierzęce zmiany w wyszukiwarce google

To już prawie miesiąc jak Google wprowadził kolejne zmiany w mechaniźmie działania swoejgo najważniejszego produktu - wyszukiwarki google. Zmiany, zgodnie z intencją twórców, idą w kierunku zapewnienie lepszych wyników wyszukiwania stron w interenecie i mają przeciwdziałać narzędziom, które wykorzystując zasady działania wyszukiwarki pozwalały na "sztuczne" pozycjonowanie stron.
Aktualizacja alogrytmu o wdzięcznej nazwie Pingwin 2.1 Google'a miała na celu zmniejszenie "wartości" tych stron, dla których wykreowano duże ilości linków. W miejsce tego, jako znacznie wartościowsze są traktowane te strony, które są poplarniejsze z racji klikania, niż tworzenia samych odnośników. Właśnie działania wszelkiego rodzaju mechnizmów generowania linków (np. SWL) bez powiązań merytorycznych miała być bezpośrednim powowodem tej zmiany.
Inną zmianą jest wprowadzenia mechanizmu Panda oceniającego merytoryczną zawartość stron. To już nie tylko duplicate content - to przede wszystkim weryfikacja, czy strony, generowane w sposób ręczny czy automatyczny, zawierają treści będące "wartościowe" z punktu widzenia użytkownika internetu. Konia z rzędem temu, kto wie, jak to robią, ale takie jest ogólne działanie mechanizmu, któy w swoim założeniu ma weliminować generowanie stron o "technicznie" wartościowej treści (np. zlepek słów, ale generowanych automatycznie pod kątem pozycjonowania), ale zbędnej z punktu widzenia użytkownika.
Jak widac wyścig trwa - z jednej strony firmy zarabiające na pozycjonowaniu stron, z drugiej Google z założenia dbający o dobór najkorzystniejszej treści dla swojego klienta. A firmy znów muszą przemodelować swój sposób działania koncetrując się na tworzeniu interesującej treści w miejsce narzędzi automatycznie wspomagających pozycjonowanie w wyszukiwarce. Jak olbrzymie to ma znaczenia dla branży turystycznej, szczególnie w obszarach promocji i sprzedaży, można tylko sobie wyobrazić.

Komentarze

  1. Panda i Pingwin to chyba najlepsze zwierzaki każdego co zajmuje się SEO. Ja tak pozycjonuje strony aby nie było widać tych zwierzaków https://dolp.pl

    OdpowiedzUsuń
  2. W sumie jak widać poprawiło to na pewno jakość treści dostarczanych na stronach czy w sklepach internetowych. Właśnie w tym drugim przypadku bardzo ważne są opisy produktów. Czytałem na https://www.cashbill.pl/blog/e-commerce/jakie-korzysci-zapewniaja-dobre-opisy-produktow-w-sklepie-internetowym/ że jeżeli są one dobrej jakości to mogą faktycznie przynieść fajne korzyści.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja jestem zdania, iż ogólnie pozycjonowanie stron jest bardzo istotne i jestem zdania, iż warto się tym zainteresować. Ja o tym czytałem w artykule https://reporterzy.info/3930,na-czym-polega-pozycjonowanie-stron-3-rzeczy-ktore-warto-wiedziec.html i jak najbardziej, uważam że takie kwestie są istotne. Przede wszystkim, iż aktualnie raczej większość z nas marzy aby być wysoko w wyszukiwarce Google.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jeśli chodzi o mnie to ja znam te aktualizacje, ale jeszcze nigdy nie mięłam z nimi do czynienia. Pewnie dlatego, ze samym pozycjonowaniem zajmuję się od niedawna. Na pewno mogę każdemu polecić wpis https://admonkey.pl/co-to-jest-techniczne-seo/ w którym bardzo ciekawie opisano czym jest techniczne SEO.

    OdpowiedzUsuń
  5. Jakby nie patrzeć, to ogólnie reklama naszej strony www jest dość istotna. Na przestrzeni ostatnich dni ciekawie to ostało zaprezentowane na https://www.reklama.pl/aktualnosci/szczegoly/pozycjonowanie-stron--od-czego-zaczac,11451 i taka jest prawda w momencie robienia SEO. Na początku trzeba poznać czym tak naprawdę jest to SEO.

    OdpowiedzUsuń
  6. Akurat ja już co nieco na ten temat czytałam i faktycznie są to terminy powiązane z pozycjonowaniem stron. Jestem przekonana, że na pewno warto jest przeczytać wpis https://marketinginsider.pl/e-biznes/jak-pozycjonowac-sklep-internetowy/ gdzie bardzo ciekawie opisano to jak należy pozycjonować sklep internetowy.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz