Smartfony zrewolucjonizują rynek turystyczny


Rynek smartfonów oraz tabletów to nowy, a w przyszłości kluczowy kanał dystrybucji informacji dla branży turystycznej .Powyższa teza jest na pewno nowatorska, ale do jej postawienia skłoniło mnie szereg obserwacji i przemyśleń, do których miałem okazję przez ostatnich kilka miesięcy.

Cechy smartfonów/tabletów – połączenie mobilności telefonów komórkowych z funkcjonalnością komputera.
Smartfon, a w jeszcze większym stopniu tablet, powoli staje się narzędziem, który łączy cechy komputera (możliwość komunikacji i przetwarzania danych) z mobilnością. I to mobilnością znacznie większą niż ja mamy w przypadku laptopa czy netbooka. Na smartfonie czy tablecie można pracować w prawie każdych warunkach w podróży i to znacznie dłużej, niż w przypadku rzeczonych urządzeń. Można używać jednej ręki, trzymać smartfona czy tablet w różnych pozycjach i znacznie prościej operować na ekranie. Fakt – brakuje klawiatury QWERTY, ale przecież do wyszukiwania informacji, wysyłania e-maili czy komunikacji przez czat czy skype'a nie jest potrzebna. Również koszt tych urządzeń będzie spadał i choć dziś iPad2 czy Samsung Galaxy Tab są droższe od netbooków, to konkurencja na rynku na pewno spowoduje spadek ich cen.
 Popularność wśród grup klientów – odbiorców usług turystycznych.
Zarówno w obszarze podróżujących biznesmenów jak i turystów grupy docelowe dla klientów smartfonów i usług turystycznych (oraz podróży służbowych) są tożsame. Wykorzystanie zatem tych urządzeń na budowanie kanału informacji bądź dystrybucji usług staje się naturalne.

Kreacja wyobrażenia nowoczesnego turysty i biznesmena przez działania reklamowe
Do przytoczenia tego argumentu zachęciły mnie głównie reklamy Samsunga Galaxy Tab. Szczególnie jedna, przedstawiająca narciarza (lub snowboard’owca), który w kolejce górskiej, wykorzystując czas komunikuje się z przyjaciółmi używając właśnie tego tabletu. Zresztą pozostałe reklamy tego urządzenia, idące w kierunku podkreślenia funkcjonalności i mobilności silnie wskazują na turystykę lub podróże biznesowe. W sposób oczywisty działania marketingowe nakierowane są na grupę nowoczesnych turystów lub biznesmenów, którzy wszędzie musza być w kontakcie i korzystać z najnowszych zdobyczy technologii teleinformatycznej. I jeszcze jedno - obok samych producentów również operatorzy GSM-owi próbują stosować dokładnie ten sam przekaz.


Więcej już wkrótce na www.rynekpodrozy.com.pl

Komentarze